Spelregels

Met het opzetten van Artiest.nl willen we een open en transparant boekingsplatform aanbieden waar (professionele) artiesten gratis hun activiteiten kunnen uploaden. Om de kwaliteit en gebruikservaring te waarborgen zijn de volgende regels van toepassing op alle informatie die wordt geüpload. Accounts die deze spelregels overtreden, kunnen wij opschorten om een veilige omgeving te handhaven en de kwaliteit te waarborgen.

  • Snelle en heldere communicatie

    Artiest.nl is een platform waar professionele artiesten gratis acts kunnen oploaden. De aanvragen worden via e-mail en sms verstuurd om de reactietijd te bevorderen. Wij verwachten van de aanbieders dat zij professioneel en snel reageren op vragen, aanvragen en overige communicatie. Indien het regelmatig voorkomt dat berichten niet beantwoord worden, kan het account automatisch binnen 14 dagen worden gedeactiveerd.

  • Diversiteits- en inclusiviteitsbeleid

    De Nederlandse samenleving is opgebouwd uit verschillende bevolkingsgroepen met verschillende culturele achtergronden. Dit maakt Nederland mooi, uniek en divers. Artiest.nl gelooft erin dat een onderneming een afspiegeling van deze diverse samenleving zou moeten zijn. Ongeacht religie, nationale afkomst, etniciteit, handicap, geslacht, geslachtsidentiteit, seksuele geaardheid of leeftijd, bij Artiest.nl streven wij naar een eerlijke, onafhankelijk en gelijke behandeling voor iedereen. Entertainment is een uniek vakgebied. Wanneer bij een fysieke show een eventuele handicap een belemmering zouden kunnen zijn, vragen we zowel klanten als aanbieders om alle redelijke aanpassingen mogelijk te maken om een maximale veilige inclusie voor iedereen mogelijk te maken. Als dit niet mogelijk is, vragen wij dit vooraf duidelijk te maken en helder te communiceren.

  • Reviews en klantbeoordelingen

    Door objectieve beoordelingen krijgen andere klanten een eerlijk beeld van jouw act. Artiesten met een goede beoordeling worden eerder door klanten gekozen. Klanten hebben daarom de mogelijkheid om jou als aanbieder te beoordelen na een optreden. De beoordeling verschijnt in jouw account op Artiest.nl. Je hebt de mogelijkheid te reageren en de klant te bedanken voor een positieve beoordeling. Tevens kun je zo een eventuele negatieve beoordeling ombuigen door het aanbieden van een passende oplossing.

    We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over de artiesten die op het platform staan. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

    WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.

    Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

  • Upload correcte informatie

    Artiest.nl streeft ernaar een transparant en eerlijk platform te zien. Om dit te waarborgen moet alle door aanbieders verstrekte informatie correct, actueel en volledig zijn. Upload alleen foto’s van goede kwaliteit waartoe je zelf de rechten hebt, en video’s waar je toestemming voor hebt ze te gebruiken. Je mag niet zomaar andermans beeldmateriaal uploaden of daarmee adverteren. Artiest.nl heeft voor promotie van je act, na ontvangst van de door jou ge-uploade content (beeldmateriaal en teksten) de volledige rechten (niet-exclusief, royalty vrij, en onherroepelijk) om de content te gebruiken voor marketingactiviteiten. Door het indienen van de content op ons platform gaat de aanbieder ermee akkoord dat Artiest.nl de content mag gebruiken, reproduceren, publiceren en verspreiden.

  • Verwijderingsbeleid en kennisgeving

    Als je de eigenaar bent van foto’s, video’s, teksten die zonder jouw goedkeuring geüpload zijn op Artiest.nl, en je hebt een gegronde reden om aan te nemen dat jouw intellectuele eigendoms- of vergelijkbare rechten geschonden zijn, laat het ons alsjeblieft weten. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@artiest.nl. Vermeldt de volgende informatie: de URL naar het desbetreffende materiaal en de aard en reden van de klacht. Wij bevestigen vervolgens dat we het bericht ontvangen hebben en nemen contact op met degene die het desbetreffende materiaal geüpload heeft. We brengen die persoon op de hoogte van de klacht/het verzoek, en vragen hem of haar het probleem samen met jou op te lossen.